پست شده در مقالات

بررسی مشخصات BMW X3

بررسی مشخصات BMW X3

مشخصات BMW X3

در دورانی که BMW به خودروهای کلاس سدان اسپرت، کوپه و حتی موتورسیکلت‌های لوکس خود در سراسر دنیا سرشناس شده بود، ناگهان این کمپانی خودروسازی تصمیم گرفت تا قدم در دنیای شاسی بلندها بگذارد. به این ترتیب بود که اولین نسل از X5 ساخته و روانه بازار شد. درست بود که این خودرو با استقبال بالایی مواجه نشد اما باعث شد تا این کمپانی بایرنی بتواند همراه با موج جدید کراس‌اوورسواری وارد دنیای شاسی بلندها شود.

بررسی بی ام و X3

ایکس 3 یک ماشین شاسی بلند در حد متوسط شناخته می‌شود که اگرچه قابلیت آفرود فوق‌العاده بالایی ندارد، اما ویژگی‌های فنی آن دل هر علاقه‌مند به خودرویی را می‌برد.

اگر بخواهیم به تولد این خودرو اشاره کنیم باید بگوییم که نسل اول بی ام و ایکس 3 در سال 2003 وارد بازار جهانی شد و درست دو سال بعد قدم در بازارهای ایران گذاشت. دلیل محبوبیت این شاسی بلند اسپرت به مشخات فنی و قدرتمند آن باز می‌گردد که توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند.

مشخصات فنی بی ام و X3

درست مانند دیگر مدل‌های BMW این خودرو نیز شامل پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی است که البته در بازار ایران تنها نمونه‌های بنزینی آن وارد شده است.

این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر برخوردار است که به سیستم توئین پاور توربو مجهز می‌باشد و حجمی معادل 1944 سی سی دارد که می‌تواند نیرویی برابر با 240 اسب بخار در دور موتورهای 5000 تا 6500 دور دقیقه و گشتاوری حداقل 352 نیوتن متر در دوره‌های 1250 تا 4800 دور دقیقه تولید کند.

جعبه دنده 8 سرعته این ماشین هم چنین امکان تعویض دستی دنده را به شما می‌دهد، از این رو می‌توانید سواری لذت بخشی را نیز تجربه کنید.

برای آن دسته کسانی که می‌خواهند از شتاب این شاسی بلند لوکس باخبر شوند، باید بگوییم که می‌توانید صفر تا صد این خودرو را در عرض 6.8 ثانیه پر کنید.

درباره مصرف سوخت این بنزین نیز باید اشاره کنیم رانندگی با این ماشین در شهر، بزرگراه و مسیرهای ترکیبی به ترتیب حدود 13، 10 و 11 لیتر در هر کیلومتر سوخت نیاز دارد.

امکانات رفاهی بی ام و X3

آپشن ها و امکانات رفاهی این ماشین می‌تواند شما را خشنود و راضی کند. به عنوان مثال این اتومبیل به سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان با دو نیروی قدرتی الکتروهیدرولیکی مجهز است که موجب می‌شود تا هدایت خودرو برای شما راحت‌تر و بهتر باشد.

 

سایر امکانات این خودرو:

  • صندلی‌های برقی با تنظیم 8 حالته
  • گرم کن
  • پشت سری‌های فعال
  • تودوزی چرمی
  • تنظیم گودی کمر
  • سیستم تهویه هوا اتوماتیک
  • آینه‌های کناری برقی که مجهز به گرم کن نیز می‌باشند
  • سنسورهای نور و باران
  • چراغ‌های زنون و LED جلو و چراغ‌های LED عقب
  • سیستم کروز کنترل
  • GPS
  • سانروف
  • سنسور پارک در جلو و عقب
  • پرده‌های شیشه‌ای سرنشینان عقب
  • ترمز پارک برقی
  • سیستم خودکار استارت و استاپ
  • رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی با طرح ستاره
  • چراغ هایی مخصوص روز
  • دوربین دنده عقب

طراحی ظاهری بی ام و ایکس تری

این خودرو که جزو اتومبیل‌های شاسی بلند محسوب می‌شود، مانند بسیاری از مدل‌های این کمپانی، در قسمت جلو دارای پنجره‌های برجسته و طراحی مدرن می‌باشد. البته می‌توان حالت سه بعدی این پنجره را نیز احساس کرد که این امر به بزرگ‌تر نشان داده شدن خودرو نیز بسیار کمک کرده است.

چراغ‌های جلوی این ماشین اندکی بالاتر از حالت عادی قرار گرفته است. دریچه هوا و قوس چرخ‌ها نسبت به مدل‌های قبلی این نسل اندکی متفاوت‌تر است.

به طور کلی می‌توانیم این غول لوکس و قدرتمند را یک خودرو با طراحی خلاقانه و مدرن بدانیم که می‌تواند در وهله اول چشمان هر مخاطبی را به خود جذب کند.

طراحی داخل کابین BMW 3X

طراحی درب ها، پنل دستگاه دیجیتال، کابین داخلی خودرو و سایر بخش‌های داخلی به هم پیوسته هستند و در واقع یک طرح بسیار جذاب کشیده شده را نمایان می‌کنند.

صفحه نمایش دیجیتالی این اتومبیل هوشمند بوده و می‌تواند دستورهای لمسی، ژست، حالت و صوتی را از سمت راننده اجرا کند.

از مهمترین ویژگی‌های داخلی این خودرو نیز باید لعاب خاصی اشاره کنیم که برای شیشه ی پنجره‌ها به کار برده شده است که مانند یک عایق صدا عمل می‌کند و موجب می‌شود تا تمام سرنشینان در داخل خودرو احساس آرامش داشته باشند و از رانندگی و مسافرت با این خودرو در جاده نهایت لذت را ببرند.

مزایا و معایب بی ام و ایکس 3

کابین جادار، فرمان پذیری و هدایت مناسب، عملکرد بالا از نظر فنی و امکانات رفاهی متعدد، کیفیت ساخت بالا، کابین جادار و ایمنی بسیار چشمگیر از مزیت‌های چشمگیر این خودرو آلمانی محسوب می‌شود.

اما در مقابل نمی توان از معایب هر چند کم این خودرو گذشت که سیستم تعلیق اسپرت و تقریبا خشکی دارد و هم چنین پیشرانه‌ها به بنزین کم کیفیت حساس هستند که گاهی موجب استهلاک بالا می‌شوند.

ایمنی BMW X3

از جایی که ایکس 3 بدنه‌ای فوق العاده مستحکم و باکیفیتی دارد، در در لیست شاسی بلندهای دارای امنیت بالا قرار گرفته است. جالب است بدانید که بی ام ایکس تری در سال 2011 توانست 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی Euro NCAP دریافت نماید. هم چنین این خودرو در مدل نیو فیس در تست تصادفات موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا موفق شد نمره قابل قبول G را کسب کند.

ارزش خرید خودرو بی ام و ایکس 3

نمی توان انکار کرد که این خودرو BMW X3  یک کراس اوور تمام عیار به شمار می‌رود. نسل اول ایکس 3 استهلاک بالا و مشکلات فنی متعددی داشت اما نسل سوم این خودرو که به عنوان مدل نیوفیس نیز شناخته می‌شود توانست ایرادات قبلی را از بین ببرد و در بازار مورد توجه قرار بگیرد.

اگر بخواهیم این خودور را با لکسوس RX350 و یا NX200t مقایسه کنیم، باید بگوییم از نظر مصرف سوخت و قابلیت‌های حرکت در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. از طرف دیگر شرکت پرشیا خودرو خدمات پس از فروش مناسبی برای این خودرو ارائه می‌دارد و از این رو در نهایت نتیجه می‌گیریم که در میان شاسی بلندهای لوکس در بازار ایران در این رنج قیمت، می‌توانیم BMW 3X را بهترین شاسی بلند بدانیم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان واتساپ
09128001424