پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera | قیمت
پست شده در مقالات

پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera | قیمت

پمپ تنظیم ارتفاع یا همان سیستم تعلیق هوا در خودروها مسئول تنظیم ارتفاع بدنه خودرو از زمین است. در مقاله پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera | قیمت، به بررسی مشخصات و قیمت این پمپ می پردازیم.

برند PORSCHE از پمپ تنظیم ارتفاع (باد) در مدل‌ها و نسل‌های خود استفاده می‌کند. این سیستم امکان تغییر ارتفاع خودرو را به‌طور دینامیک فراهم می‌کند و معمولاً با استفاده از یک سیستم باد یا هوا کنترل می‌شود. پمپ تنظیم ارتفاع، هوا را از محفظه‌هایی جمع‌آوری کرده و سپس با استفاده از سنسورها و سیستم‌های کنترل، ارتفاع بدنه خودرو را تنظیم می‌کنند و به راننده این اختیار را می‌دهد که ارتفاع خودرو را بر اساس شرایط مختلف جاده یا نیازهای خود تنظیم کند، مثلاً برای افزایش فاصله از زمین در شرایط جاده‌های ناهموار یا کاهش آن برای افزایش دینامیک و استحکام در سرعت‌های بالا.

اجزای تشکیل دهنده پمپ تنظیم ارتفاع (باد)

  1. پمپ هوا (Air Compressor): این پمپ مسئول ایجاد فشار هوا در سیستم است. هوا از محفظه‌هایی که در سیستم تعلیق قرار دارند، جمع‌آوری می‌شود و به فشار مطلوبی افزایش می‌یابد.
  2. محفظه هوا (Air Springs): این محفظه‌ها به طور معمول در هر چهار چرخ خودرو نصب می‌شوند و به‌جای ازن (که در تعلیق معمولی با استفاده از کمک‌های فلزی استفاده می‌شود) از هوا برای جلوگیری از لرزش‌ها و نوسانات استفاده می‌کنند.
  3. سنسورها (Sensors): سیستم تعلیق هوا دارای سنسورهایی است که ارتفاع فعلی خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند. این سنسورها اطلاعات لازم را به سیستم کنترل می‌فرستند تا تصمیم بگیرد که آیا باید ارتفاع بدنه را تغییر دهد یا خیر.
  4. سیستم کنترل (Control System): این سیستم مسئول مدیریت و کنترل فشار هوا در محفظه‌ها است. بر اساس اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می‌شود و با توجه به تنظیمات راننده یا برنامه‌های پیش فرض تولید کننده، این سیستم تصمیم‌های لازم را می‌گیرد.

وقتی که راننده به تغییر ارتفاع بدنه نیاز دارد، سیستم کنترل فشار هوا را در محفظه‌های مربوطه کاهش یا افزایش می‌دهد، که این کار به تغییر ارتفاع خودرو منجر می‌شود. این فناوری به خودرو امکان می‌دهد تا در شرایط مختلف محیطی و نوع مسیر (مثلاً جاده های ناهموار یا بیرون از جاده) بهتر عمل کند و تجربه رانندگی را بهبود بخشد.

عملکرد پمپ تنظیم ارتفاع PORSCHE Panamera

  1. شروع به کار:
    • هنگامی که راننده خودرو را روشن می‌کند، سیستم تعلیق هوا فعال می‌شود.
    • پمپ باد، هوا را از محیط خودرو جذب می‌کند.
  2. تولید فشار هوا:
    • پمپ باد ایجاد فشار بالایی در هوا انجام می‌دهد.
    • این فشار ایجاد شده در سیستم به منظور تنظیم ارتفاع بدنه خودرو استفاده می‌شود.
  3. ارسال هوا به محفظه‌های هوا:
    • هوا از پمپ به محفظه‌های هوا (Air Springs) ارسال می‌شود که در هر چهار چرخ خودرو نصب شده‌اند.
    • این محفظه‌ها معمولاً جایگزینی برای تعلیق های فلزی معمولی هستند و از جایگاه انعطاف‌پذیری برخوردارند.
  4. تنظیم ارتفاع:
    • وقتی که سیستم تعلیق هوا فعال است و هوا به محفظه‌ها ارسال می‌شود، ارتفاع بدنه خودرو تغییر می‌کند.
    • اگر راننده ارتفاع بیشتری بخواهد، سیستم هوا را به محفظه‌ها ارسال می‌کند و اگر ارتفاع کمتری نیاز باشد، مقدار هوا در محفظه‌ها کاهش می‌یابد.
  5. سنسورها و کنترل:
    • سیستم تعلیق هوا معمولاً دارای سنسورهای ارتفاع است که ارتفاع فعلی خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند.
    • این اطلاعات به سیستم کنترل ارسال می‌شوند که سپس تصمیم‌های لازم را برای تنظیم ارتفاع خودرو اعمال می‌کند.

به این ترتیب، با کنترل فشار هوا در محفظه‌ها و تنظیم ارتفاع بدنه خودرو، سیستم تعلیق هوا امکان تطبیق خودرو با شرایط مختلف جاده را بهبود می‌بخشد و تجربه رانندگی را به مراتب راحت‌تر می‌کند.

ویژگی های مهم پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera

  1. قابلیت تنظیم فشار هوا: پمپ تنظیم ارتفاع پورشه، قابلیت تولید فشار هوا را دارد. این فشار هوا سپس به محفظه‌های هوا (Air Springs) ارسال می‌شود تا ارتفاع بدنه خودرو را تنظیم کند. توانایی تنظیم فشار به راننده این امکان را می‌دهد که ارتفاع خودرو را بر اساس نیازهای خود و شرایط جاده تنظیم کند.
  2. سرعت تنظیم ارتفاع: پمپ تنظیم ارتفاع ماشین معمولاً دارای سرعت قابل تنظیمی است. این به این معناست که تنظیم ارتفاع بدنه خودرو به سرعت یا به‌طور کندتر انجام می‌شود. این ویژگی ممکن است در شرایط خاصی مانند ورود به پارکینگ‌ها یا تردد در شهر مزایای خود را داشته باشد.
  3. سیستم کنترل هوشمند: پمپ تنظیم ارتفاع همراه با سنسورها و سیستم‌های کنترل هوشمند استفاده می‌شود. این سنسورها اطلاعاتی از ارتفاع فعلی خودرو جمع‌آوری می‌کنند و سیستم کنترل بر اساس این اطلاعات تصمیم‌های لازم را برای تنظیم ارتفاع اعمال می‌کند.
  4. قابلیت پاسخگویی به شرایط جاده: پمپ تنظیم ارتفاع ماشین برخی از مدل‌ها دارای سیستم‌های هوشمند هستند که به تغییرات شرایط جاده، سرعت، و وضعیت خودرو پاسخ می‌دهند. این سیستم‌ها باعث بهبود تجربه رانندگی در شرایط مختلف می‌شوند.
  5. کارکرد خودکار یا دستی: بسیاری از پمپ‌های تنظیم ارتفاع به راننده امکان انتخاب بین حالت خودکار و حالت دستی را می‌دهند. در حالت خودکار، سیستم به‌طور خودکار ارتفاع را تنظیم می‌کند، در حالت دستی هم راننده می‌تواند ارتفاع را به‌طور دستی تنظیم کند.

قیمت و خرید پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera در فروشگاه اترک پارت

امیدواریم از مطالب این مقاله ی مربوط به پمپ تنظیم ارتفاع (باد) PORSCHE Panamera | قیمت ، استفاده کرده باشید. تنها یک تماس با کارشناسان فروشگاه اترک پارت فاصله دارید! مشاورین ما، آماده ی پاسح گویی به تمامی سوالات شما عزیزان می باشند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان واتساپ
09128001424