پست شده در مقالات

نقد و بررسی بی ام و سری ‌1

بررسی بی ام و سری ‌1

نام بی ام و که به میان می‌آید، همه ما ماشین‌های لوکس و باکیفیت و هم چنین امکانات فوق‌العاده آن را به یاد می‌آوریم. شرکت BMW در ابتدا با ساخت موتورهای هواپیما پا به این عرصه گذاشت و از سال 1923 تولید موتور خودرو را نیز در دستور کار خود قرار دارد. درست از سال 1945 بود که شرکت بی ام عزم خود را جزم کرد و تصمیم گرفت تا به طور کلی تولید موتور هواپیما را کنار بگذارد و روی تولید موتور و خودرو تمرکز کند. در سال 2004 بود که این شرکت نسخه کوچکی که از بی‌ام‌و سری 3 الهام گرفته شده بود را ساخت و روانه بازار نمود. در واقع نسخه اصلی این خودرو بی‌ام‌و سری 3 می‌باشد که به دلیل فروش بالا، نسخه مستقل و هاچبک آن نیز وارد بازار شد. از سال 2005 تا 2010 ما شاهد مدل‌های مختلفی از نسل اول سری‌1 در بازار ایران بودیم. در ابتدا در سال 2005 نسخه هاچبک سری‌1 در مدل‌های 118i و 120i به ایران آمدند و هم چنین از سال 2008 نیز نسخه‌های کوپه و کروک سری‌1 در بازار ایران خرید و فروش شدند. امروز ما تیپ بدنه مختلفی از بی ام و سری ‌1 را مشاهده می‌کنیم. در واقع علاوه بر هاچبک و صندوقدار، این خودرو در انواع 2 در، 4 در و سقف جمع شونده نیز در بازار دسترس قرار دارد.

نقد و بررسی بی ام و سری ‌1

همین نکته که صفر تا 100 کیلومتر این خودرو بین 6 تا 7 ثانیه طول می‌کشد، کافی است تا دل هر علاقه‌مند به خودرویی مخصوصا خودروهای لوکس را ببرد. وجود سیستم تعلیق و فنربندی قابل توجه موجب شده است تا مانور این خود در پیچ‌های تند بسیار قدرتمند باشد. اگر هم طرفدار رانندگی اسپری و دریفت کردن هستید، باید بگوییم که به دلیل انتقال نیرو در چرخ‌های عقب این خودرو همه چیز برای شما مهیا است.

نقاط قوت و نقاط ضعف بی ام و سری ‌1

علاوه بر شتاب و مانور دهی قدرتمند در پیچ‌های جاده که در بالا بیان کردیم، باید به عملکرد مناسب موتور گیربکس، فرمان‌پذیری مناسب و کیفیت ساخت بالای آن اشاره کنیم.

اما به هر حال مانند هر خودرو در کنار تمام نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز احساس می‌شود، مواردی هم چون هزینه نگهداری بالا و بازار خرید و فروش ضعیف خودرو بی‌ام‌و سری‌1 از جمله مواردی است که باید به آن‌ها اشاره کرد، اما در مقابل امکانات و تجهیزاتی که دارد، واقعا قابل چشم پوشی هستند.

مشخصات فنی بی ام و سری ‌1

این خودرو مجهز به جعبه دنده 6 سرعته دستی و 7 سرعته خودکار است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سری‌1 BMW در میان معدود هاچبک هایی در سراسر جهان است که دارای سیستم محرکه دیفرانسیل عقب است و مانورپذیری بسیار بالایی دارد.

بی‌ام‌و سری‌1 در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی ارائه می‌شود. در کشور ما پرشیا خودرو این بی‌ام‌و سری‌1 را در دو نسخه 120i و 125i عرضه می‌کند که هر دو از موتور 2.0 لیتری و 4 سیلندر برخوردار هستند. قدرت نسخه 120i 184 اسب بخار است و گشتاوری آن به 270 نیوتن می‌رسد. اما در مقابل نسخه 125i 224 اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری 310 نیوتن است. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی بی ام و از طریق وب سایت اترک پارت سفارش خود را ثبت نمایید.

بررسی بی ام و سری ‌1

امکانات و آپشن‌های رفاهی بی ام و سری ‌1

نسخه فول مدل بی‌ام‌و سری‌1 دارای 6 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، CBS، ASC، DTC، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل، دوربین دید عقب، چراغ‌های مه شکن LED ، پکیج اسپرت M، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور باران، سیستم تعلیق M اسپرت، سیستم صوتی هارمن کاردون، روکش فرمان چرم M اسپرت، پکیج آیرودینامیک M، سانروف برقی، رادار عابر پیاده می‌باشد.

از نظر ظاهری باید به فیس لیفت این خودرو که در سال 2015 ارائه شد، اشاره کنیم که طراحی آن را نسبت به سال‌های قبل زیباتر و جذاب‌تر است.

زیر سپر جلو این خودرو شکاف‌های بزرگ تر و با طرح برجسته تر دارد. نسخه دیگر این خودرو دارای زیر سپرهای باریک‌تر و ظاهر ساده‌تر است، اما به اندازه نسخه دیگر اسپرت در نظر گرفته نمی‌شود.

این ظاهر فیس لیفتی که در سال 2015 از این خودرو رونمایی شد از جلو بسیار به سری5 نسل ششم (F10) BMW شباهت دارد. از نمای عقب نیز طراحی استاندارد رایج بی‌ام‌و را مشاهده می‌کنیم که موجب تمایز آن با سایر سری‌های بی‌ام‌و شده است.

ارزش خرید بی ام و سری ‌1

اگر بخواهیم این خودرو را به عنوان نمونه پایه بی‌ام‌و سری‌1 از کشور سازنده یعنی آلمان تهیه کنیم، به بودجه 8 هزار یورو نیاز داریم. اما به دلیل امکانات بسیار بالایی که این خودرو دارد و همچنین تعرفه‌های جدید واردات خودرو، قیمت آن در بازار ایران بالا است. به طور کلی اگر می‌خواهید در میان خودروهای هاچبک لوکس به انتخاب بپردازید، این خودرو از برند بی‌ام‌و می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان واتساپ
09128001424