پست شده در مقالات

تاریخچه کمپانی بی ام و

تاریخچه کمپانی بی ام و

تاریخچه کمپانی بی ام و

همه ما تا به حال حتی در اینترنت و فیلم‌ها هم که شده مدل‌هایی از ماشین BMW (بی ام یا بی ام دبلیو) را دیده‌ایم و تحت تاثیر طراحی منحصر به فرد و خلاقانه و مدرنی که دارد، قرار گرفته‌ایم. اما اگر به خودورهای این کمپانی علاقه دارید، بهتر است بدانید که چه به سر این شرکت غول‌پیکر گذشته است تا به موفقیت چشمگیر کنونی خود برسد.

شکل‌گیری کمپانی بی ام و

نام این ابر کمپانی آلمانی Bayerische Motoren Werke AG می‌باشد که همه ما آن را با نام اختصاری بی ام و (BMW) می‌شناسیم. در سال 1917 در بحبوحه جنگ جهانی این شرکت توسط شخصی به نام فرانتس یوزف راه‌اندازی شد. در 12 سال اول، فعالیت این شرکت فقط روی ساخت موتور هواپیما برای ملزومات نیروی هوایی امپراطوری آلمان متمرکز بود.

در آن زمان این شرکت Rapp-MotorenWerke GmbH نام داشت اما در سال 1917 نام خود را به Bayerische Motoren Werke GmbH   (BMW) تغییر داد.

در سال 1923 بود که اولین موتور سیکلت مدل R23 توسط این کمپانی ساخته و روانه باز شد و این سرآغاز تولید خودرو و موتور سیکلت شرکت بی ام و بود.

قدرت مالی این شرکت با تولیدات موفق خود افزایش ‌یافت تا جایی که در سال 1929 (بعد از برداشته شدن تحریم‌ها) BMW کمپانی خودروسازی به نام Automobilewrek که تولیدکننده خودروی دیکسی بود را خریداری کرد. بی ام و تمام تلاش خود را روی اعمال تغییرات در این خودرو متمرکز کرد تا بتواند در نهایت یک خودروی ممتاز و شاخص را به بازار معرفی کند. در نهایت تلاش‌های این شرکت به تولید اولین خودروی BMW به نام دیکسی-3 ختم شد.

معرفی اولین خودروی BMW

خودروی دیکسی-3 از همان ابتدا توانست نظر تمام دنیا را به خود جلب کند. این خودرو به موتور چهار سیلندر که قدرتی بیش از 15 اسب بخار داشت، مجهز بود.

جالب است بدانید که نهایت سرعت این اتومبیل 75 کیلومتر بر ساعت بود، اما با استقبال بالایی مواجه شد و تنها در عرض دو سال یعنی سال‌های 1928-1930 حدود 18 هزار از این دستگاه به فروش رسید. قیمت این خودرو در آن زمان 2 هزار و 200 مارک بود.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که اولین خودروی جهان، سال‌های قبل توسط کمپانی مرسدس بنز تولید شده بود.

طراحی لوگو BMW

بعد از پایان یافتن جنگ جهانی اول، بی ام و باید تولید موتور هواپیما خود را متوقف می‌کرد. اما موسس اصلی BMW به مهندسی هواپیما و نحوه عملکرد آن علاقه‌مند بود. به همین دلیل وقتی نوبت به طراحی لوگو BMW رسید، تصمیم گرفت از شکل ملخک‌های در چرخش هواپیما تقلید نماید. به این ترتیب بود که لوگو بی ام و به این شکلی که امروزه می‌بینید، ساخته شد.

کمپانی بی ام و

پیشرفت شرکت بی ام و

پس از موفقیت خودرو دیکس-3، مدیران این شرکت عزم خود را جزم کردند تا تغییرات ویژه‌ای روی این ماشین به وجود بیاورند و با ساخت یک خودروی مهیج و شگفت‌انگیز دیگر، دوباره نظر تمام دنیا را به خود جلب کنند.

این تغییرات روی مواردی هم چون چهار چرخ ترمز، سیستم ترمز، تغییر به موتور 6 سیلندر، افزایش استحکام بدنه و غیره انجام گرفت. این تغییرات باز هم توانست به موفقیت ختم شود، به گونه‌ای که این ماشین‌ها حتی وارد مسابقات اتومبیل رانی شدند.

شاید این خودرو به اندازه اولین خودرو شرکت BMW با استقبال بالایی مواجه نشد، اما فروش 2300 عددی از آن باعث پیشرفت مالی عظیم این شرکت شد.

درخشش خودروهای دیسکی

سود فروش خودروهای شرکت بی ام و به قدری چشمگیر بود که مدیران و مهندسان انگیزه بیشتری برای ادامه پیدا کردند و مدل‌های دیکسی 315 و 319 را روانه بازار نمودند. حالا سرعت این مدل‌های جدید تا 150 کیلومتر بر ساعت بود و نتایج رضایت بخشی را نیز در اتومبیل رانی به دست آوردند. سرانجام BMW توانست عنوان لوکس‌ترین خودرو اروپا را به دست بیاورد.

شما می توانید جهت خرید لوازم یدکی بی ام و، سفارش خود را از طریق سایت یا راه های ارتباطی اترک پارت ثبت نمایید.

شرکت بی ام در جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم جلوی ثروتمند شدن روز افزون این کمپانی را گرفت، زیرا بی ام و می‌بایست ساخت اتومبیل خود را متوقف می‌کرد. اما این باعث نشد تا موسسان این کمپانی همه چیز را کنار بگذارند و دوباره تولید هواپیما و موتور سیکلت را آغاز نمودند.

اما خسارت و صدمه سنگین به شرکت BMW به این جا ختم نشد، بلکه بعد از این که نازی‌ها در جنگ جهانی تضعیف شدند، این کارخانه بمباران شد و این امر به معنای نابود شدن سرمایه و خسارت سنگین به این کمپانی بود.

بی ام و دست از تلاش دوباره برنداشت

بعد از جنگ جهانی، کمپانی بی ام و دوباره شروع به تولید خودرو کرد اما حالا یک تفاوت بزرگ وجود داشت. وضعیت اقتصادی مردم آلمان بعد از جنگ جهانی ضعیف شد و قدرت خرید خودروهای دیسکی لوکس قدیم را نداشتند.

به این ترتیب بود مدیران BMW حق تولید خودرو ایتالیایی به نام ایزوایستا را خریدند تا تولید و عرضه آن را استارت بزنند. این خودرو کوچک بود و هزینه تولید بالایی نداشت و به این ترتیب با قیمت پایین‌تری به مردم ارائه شد.

شرکت BMW 7 سال تمام به طور بی وقفه ایزوایستا را تولید کرد تا بتواند دوباره روی پاهای خود بایستد و تولید خودروهای لوکس را از سر بگیرد.

امروزه کمپانی BMW در میان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان خودرو دنیا محسوب می‌شود و هم اکنون در 14 کشور دنیا کارخانه دارد. البته کارخانه مرکزی آن در شهر مونیخ واقع شده است. جالب است بدانید که ساختمان مرکزی BMW از شکل موتور 4 سیلندر الگو برداری شده است که بسیار خارق العاده به نظر می‌رسد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان واتساپ
09128001424