بهترین روغن گیربکس بازار
پست شده در مقالات

بهترین روغن گیربکس بازار

گیربکس قطعه ای بسیار حیاتی در بین سایر اجزای خودرو است که نیاز به مراقبت بسیار بالایی دارد. بد نیست اگر سری به فروشگاه های لوازم یدکی چراغ برق بزنید و با انتخاب بهترین روغن گیربکس بازار سلامت خودرو را تضمین کنید. در ادامه ی مطلب به بررسی ویژگی های روغن گیربکس مرغوب و راهنمای خرید بهترین روغن گیربکس می پردازیم. با ما همراه شوید.

خودرو از جهاتی مانند یک فرزند نیازمند مراقبت و دقت است. اگر به درستی از خودرو استفاده نکنید و یا حواستان به سلامت خودرو و سرویس های دوره ای آن نباشد، ماشین شروع به خرج تراشی خواهد کرد. همانطور که میدانید یکی از حیاتی ترین قطعات خودرو، گیربکس اتومات و یا گیربکس دنده ای می باشد. برای تضمین سلامت ماندن گیربکس باید از روغن گیربکس مرغوب و مناسب با خودروی خودتان استفاده کنید.

روغن گیربکس چیست؟

همان طور که مشخص است این ماده اجزای داخلی گیربکس خودرو را روغن کاری می کند. روغن کاری قطعات باعث می شود تا آن ها به راحتی و بدون اصطحکاک حرکت کنند و مشکلی به وجود نیاید. از طرفی یکی از مهم ترین وظایف روغن گیربکس، انتقال قدرت از محفظه روغن به کلاچ می باشد. در نظر داشته باشید که این روغن ها با توجه ماهیتشان از انتقال گرمای زیاد به جعبه دنده نیز جلوگیری می کنند.

ویژگی بهترین روغن گیربکس

یکی از مهم ترین وظایف روغن گیربکس، انتقال قدرت از محفظه روغن به کلاچ می باشد. روغن گیربکس باید دارای یک سری کارکردها باشد تا در سبد خرید ما قرار بگیرد. به عنوان مثال:

روان کاری روغن بسیار عالی باشد و تاحد امکان اصطحکاک را از بین ببرد.

قابلیت ایجاد محیط هیدرولیک را داشته باشد.

خاصیت خنک کنندگی قوی و مقاوت در برابر دماهای بسیار بالا را داشته باشد.

قدرت تمیز کردن اجزای داخلی گیربکس را داشته باشد.

قابلیت محافظت از گیربکس در برابر خوردگی وسایش دارا باشد.

آیا به صافی روغن گیربکس احتیاج دارید؟ خرید صافی گیربکس

روغن گیربکس اتوماتیک با دستی چه فرقی می کند؟

همانطور که میدانید خودرو ها در دو نوع گیربکس اتوماتیک و یا گیربکس دستی (دنده ای) ساخته می شوند. روغن های به کار رفته در سیستم گیربکس هریک از این خودروها با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال در خودروی اتوماتیک از روغن هیدوریک از نوع ATF استفاده می شود در صورتی که در خودروری اتومات از روغن هیدرولیک MTF استفاده می گردد. شاید نام واسکازین به گوش شما نیز خورده باشد! واسکازین همان روغن گیر بکس در خودروهای معمولی و غیر اتومات می باشد.

طبقه بندی API روغن گیربکس چیست؟

دسته بندی روغن گیربکس خودرو به صورت GL 1-6 انجام میگیرد که هر کدام از این دسته بندی ها دارای ویژگی و شرایط استفاده ی منحصر به فرد خودشان هستند.

  • روغن گیربکس GL-1

روان کاری بالا، انتقال نیروی دستی با فشار متوسط و مقاومت در برابر اکسید شدن از جمله ویژگی های مهم این دسته می باشد. این سیال برای جعبه دنده های دستی و حلزونی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن های GL-1 برای خودروهای سبک، سنگین کاربرد دارند.

  • روغن گیربکس GL-2

این دسته از روغن ها دارای موادی برای ضدسایش کردن محیط هستند و در جعبه دنده های مارپیچی مورد استفاده قرار می گیرند. روغن های GL-2 برای محور های سنگین جاده ای کاربرد دارند.

  • روغن گیربکس GL-3

این دسته از روغن ها فشارپذیرتر از موارد قبلی هستند و در جعبه دنده های مخزوطی شکل مورد استفاده قرار می گیرند. روغن های GL-3 برای محور های سنگین جاده ای کاربرد دارند.

  • روغن گیربکس GL-4

اگر خودروی شما دارای گیربکس دستی و دنده ای با چرخ دنده های هیپوئید می باشد، این روغن مناسب شماست.

  • روغن گیربکس GL-5

خودروهای سواری که در شرایط جاده ای نامطلوب تردد می کنند و گیربکس دنده ای هیپوئید دارند، از این مدل روغن می توانند استفاده کنند.

  • روغن گیربکس GL-6

ماشین های بزرگ مانند اتوبوس و کامیون که نیاز به روغن گیربکس های مقاوم تر در برابر دما و فشار هستند از این نوع روغن می توانند استفاده کنند.

خرید لوله خنک کن روغن گیرکس

تعویض روغن گیربکس، کی و کجا؟

برای یافتن بهترین زمان تعویض روغن گیربکس به کاتالوگ و دفترچه راهنمای خودرو سری بزنید. ولی به طور کلی بهترین زمان تعویض واسکازین و یا روغن گیربکس هر 50 تا 100 هزار کیلومتر می باشد. اگر در این بازه ی 50 هزارتایی روغن راتعویض کنید، سلامت گیربکس خودرو را تضمین کرده اید.

تعمیرگاه های بسیاری برای تعویض روغن گیربکس وجود دارند که یا به صورت دستی و یا با کمک دستگاه اقدام به تعویض روغن می کنند. انتخاب تعمیرگاهی که خدماتش را با ضمانت انجام بدهد بسیار مهم است. جهت اطلاع از تعمیرگاه های تحت پوشش اترک پارت با ما در تماس باشید.

قیمت بهترین روغن گیربکس

قیمت بهترین روغن گیربکس بازار با توجه به نوع خودرو و اینکه چند لیتر روغن لازم دارید متفاوت خواهد بود. مجموعه اترک پارت با بیش از دو دهه سابقه واردات لوازم یدکی در ایران و به عنوان تامی کننده ی اصلی روغن گیربکس، بهترین و منصفانه ترین قیمت را به شما پیشنهاد می دهد. جهت اطلاع از قیمت با کارشناسان اترک پارت در تماس باشید.

هزینه تعویض روغن گیربکس

از آن جاییکه تعویض روغن گیربکس در تعمیرگاه ها و یا سرویس روغنی ها انجام می گیرد، معمولا هزینه دستمزد افراد با توجه به میزان تبحر و تخصص افراد، محل تعمیرگاه و .. محاسبه می شود. برای اطمینان از پرداخت دستمزد منصفانه و معقول جهت تعویض روغن گیر بکس با تعمیرکار های زیر نظر مجموعه اترک پارت در ارتباط باشید.

خرید بهترین روغن گیربکس بازار از فروشگاه اترک پارت

حالا که به اهمیت اصالت و کیفیت روغن گیربکس پی بردیم باید از طریق فروشگاه های معتبر خرید انجام دهیم. فروشگاه اترک پارت تامین کننده روغن گیربکس در ایران، تهران و به خصوص چراغ برق می باشد. 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در خدمت شما هستیم.

شعار ما تضمین اصالت کالا، کیفیت و قیمت منصفانه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اترک پارت در تماس باشید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان واتساپ
09128001424